I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday 22 September 2011

ibu JARI ku :)


Letak MALU pada PANDANGAN...Letak MALU pada PERCAKAPAN...Letak MALU pada PENDENGARAN..Letak MALU pada PERBUATAN...Barulah dikatakan MALU sebahagian drpd IMAN.


Segagah manapun diri,
bukanlah pahlawan jika nafsu tak dapat dilawan.Setinggi manapun darjat, bukanlah mulia jika tiada iman di dada.Walau setinggi langitpun ilmu,bukanlah bijaksana jika tak diamal dan diguna.Sealim manapun akhlak, bukanlah ulama jika takbur dan riya’a

"Lelaki mana yang datang kepada si perempuan untuk tujuan bercinta dan bukannya untuk berkahwin, maka lelaki itu adalah fasiq. Berbeza jika lelaki itu datang untuk melamarnya dan meminta izin dengan ibubapa perempuan tersebut, maka lelaki itu jauh lebih beragama dan bermaruah."


” Jika kejahatan di balas kejahatan, maka itu adalah dendam. Jika kebaikan dibalas kebaikan itu adalah perkara biasa.
Jika kebaikan dibalas kejahatan, itu adalah zalim. Tapi jika kejahatan dibalas kebaikan, itu adalah mulia dan terpuji.”


Jika sesuatu menimpa kamu, maka jangan kamu berkata: Kalau aku buat begini tentu akan jadi begini, Tetapi ucapkanlah Allah telah menentukan dan Dia telah lakukan apa yang Dia kehendaki , kerana sesungguhnya "kalau" itu membuka
peluang syaitan bertindak"


Janganlah kamu bimbang andai kamu belum berpasangan,
tapi bimbanglah andai imanmu semakin berkurangan.Janganlah kamu bimbang andai kamu tak rupawan, tapi bimbanglah andai akhlakmu murahan.

Jangan pernah menyentuh atau memberi harapan pada wanita jika kalian tidak berniat untuk melamarnya.Jangan pernah menyentuh atau memberi harapan pada lelaki jika kalian berniat untuk melukakan hati beliau.Jangan kau sentuh hati perempuan yg bukan mahram jika kau belum sedia menikahnya.

apabila kita sudah keterbiasaan membantu orang susah kita akan cuba usahakan membantu orang yang itu biar pon kita juga orang yang susah.


☆ Murah pada matanya, apabila dia memandang wanita yang tidak halal semahunya.
☆ Murah pada tangannya, apabila dia memegang wanita yang tidak halal sebebasnya. ☆ Murah pada hatinya, apabila dia membayangkan wanita yang tidak halal semasa tidurnya.. ☆ Oleh itu,mahalkanlah DIRIMU Duhai Lelaki..Pilihan Itu Terletak Di Tanganmu




1 comment: